Ponedjeljak, 19 Lipanj 2017 12:02

Prehrana:Anita Šupe komentira istraživanje po kojem je izbjegavanje glutena loše za zdravlje

Napisala: 
Prehrana:Anita Šupe komentira istraživanje po kojem je izbjegavanje glutena  loše za zdravlje

Bezglutenska prehrana postala je popularna posljednjih godina, a ljudi koji izbjegavaju gluten vjeruju da se tako hrane zdravije no nedavno je objavljeno da je istraživanje provedeno na 100.000 ispitanika, tijekom 26 godina trajanja dokazalo da je izbjegavanje glutena nezdravo.

 

Studija koja je tijekom 26 godina pratila zdravlje 100.000 ljudi dokazala je da osobe koje ne boluju od celijakije, a izbjegavaju gluten, svom zdravlju zapravo čine više štete nego koristi, zaključili su istraživači.
Naime, potpuno izbjegavanje glutena, ako ne postoji intolerancija na gluten, ističu ti znanstvenici može povećati rizik od kardiovaskularnih bolesti zbog nedovoljnog unosa vlakana i cjelovitog zrnja, ključnih za zdravlje srca i krvnih žila. Naravno, taj rizik manji je kod ljudi koji na druge načine nadoknade unos vlakana, ali većina ih to ne radi.

 

„Istraživanjem smo ustanovili da je kod ispitanika čija je prehrana sadržavala najmanje glutena postojao 15 posto veći rizik od srčanih bolesti“, izjavio je Andrew Chan, profesor na Medicinskoj školi Harvard. Doznajte i koje 3 promjene se događaju kada prestanete jesti bijeli kruh.


Zamolili smo našu poznatu nutricionistkinju Šibenčanku Anitu Šupe koja propagira LCHF prehranu koja preporučuje izbjegavanja namirnica koje sadrže gluten da prokomentira rezultate ovog istraživanja.

 

„Mnogi nažalost prehranu baziraju na komercijalnim bezglutenskim zamjenskim namirnicama kao što su bezglutenski kruh, kolači, tjestenina i peciva (opet na brašnu i tijestu). Tako upadaju u istu zamku visoko procesirane hrane koja je siromašna vitalnim nutrijentima, bogata rafiniranim ugljikohidratima (šećerom i škrobom) te puna margarina i kemijskih aditiva. Takva prehrana nije puno bolja od standardne prehrane koja pored svega navedenog sadrži još i gluten, pa se u tom kontekstu možemo složiti s istraživanjima koja navodno dokazuju štetnost bezglutenske prehrane. Dakle, nije problem nedostatak glutena nego prekomjeran unos praznih kalorija, pogrešnih vrsta masnoće i ulja, previše aditiva, a premalo nutrijenata iz prave hrane, što sve pridonosi razvoju bolesnih stanja. Gluten jeste problem, ali nije jedini problem modernog načina prehrane i u istraživanju se miješaju kruške i jabuke. Ako zaista želimo popraviti svoje zdravlje promjenama prehrambenih navika, onda to možemo učiniti samo birajući pravu, nutritivno bogatu hranu koja prirodno ne sadrži gluten niti problematične proteine slične glutenu, a koja nam dolazi u svom izvornom cjelovitom obliku, a ne prerađevine“, objašnjava Anita Šupe.

 

Gluten je posljednjih godina došao na loš glas jer je široko raširena bjelančevina prisutna u pšenici, raži, ječmu i sličnim namirnicama, krivac za alergije i bolest celijakiju, nepodnošljivost organizma na gluten, piše zadovoljna.hr.
Brojna su svjedočanstva ljudi koji su počeli izbjegavati gluten koji kažu kako se zbog te promjene osjećaju manje umornima, imaju više energije te su lakše smršavjeli. I zaista, neke od tih promjena imaju veze s izbacivanjem glutena, ali, s druge strane, i sa smanjenim unosom kalorija i procesuirane hrane što nema nikakve veze s glutenom

 

„Prema Paleo i LCHF modelu prehrane, osim glutena izbacili smo šećer i rafinirane ugljikohidrate, loša industrijska ulja i sve industrijske prerađevine prepune aditiva, a prehrana se bazira na zdravim nutritivno bogatim namirnicama: jede se puno povrća i zelenja, meso domaćih životinja, riba, jaja, orašasti plodovi i kvalitetni punomasni domaći mliječni proizvodi. «Nuspojava» ovakve prehrane može biti samo fantastičan priliv nove energije, kako tjelesne tako i mentalne, gubitak suvišnih kilograma, te poboljšanje zdravlja u svakom pogledu“, zaključuje Anita Šupe.

Objavljeno u Vijesti
Više u ovoj kategoriji:

ČASOPIS VOLIM ŠIBENIK

 

MOK.hr koristi kolačiće (eng. cookies) kako bi vam pružio bolje korisničko iskustvo. Nastavkom pregleda mok.hr stranice slažete se sa korištenjem kolačića. Slažem se!