Datum objave: 12. Svibanj 2014

Hrvatska znanstvenica Iva Tolić na popisu 'generacije budućnosti' prestižnog časopisa

Nina Medić

Hrvatsku znanstvenicu Ivu Tolić iz Instituta “Rudjer Bošković”, prestižni svjetski znanstveni časopis 'Cell' svrstao je na popis"generacije budućnosti",  na kojem se nalazi 40 svjetskih najznanstvenika mlađih od 40 godina. „Generacija budućnosti” sastavljena je od 40 znanstvenika koji rade u različitim područjima biologije, javlja Večernji.

Lista je sastavljena povodom obilježavanja 40. godišnjice postojanja časopisa. Doktorica Tolić bavi se istraživanjem jednog od najsloženijih bioloških procesa - starenjem. Zanimljivo je da je njezina grupa na institutu Max Planck u Dresdenu identificirala prvi potencijalno besmrtni organizam, kvasac afričkog piva, koji se pomlađuje kod svake diobe.

Na Institutu Max Planck provela je devet godina i nakon toga odlučila se vratiti u Hrvatsku u Institut “Rudjer Bošković”. Tu je u Zavodu za molekularnu biologiju osnovala grupu i nastavila svoja istraživanja koristeći najmoderniju opremu poput konfokalnog mikroskopa vrijednog 5 milijuna kuna koji je nedavno nabavljen u sklopu EU projekta Innomol. Rođena Zagrepčanka diplomirala je molekularnu biologiju na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu, a kao znanstveni novak radila je na IRB-u. Nakon obrane doktorata u Zagrebu na temu stanične mehanike usavršavala se u institut Niels Bohr u Kopenhagenu i Sveučilištu u Firenci.

Iz kategorije: Hrvatska